Dreceres

dissabte, 2 de novembre del 2013

Les Moles de Tivissa

Dissabte de pont entre dues festes però amb un temps molt bo per anar amb bici, així que 15 ens hem trobat per gaudir d'un matí de pedaleig per corriols: Carles, Emma, Ferran, Hector, Ignasi, Joaquin, Jordi E, Josep G, Josep M, JuanLu, Lluís, Manolo (esperem que no t'haguem espantat amb la sortida), Montse R, Montse VR, Oliver. La intenció del dia és anar a veure els cirerers de pastor, arboços, del barranc de Capcir i descobrir una sendera que baixa de les Moles de Tivissa.
Sortida pel camí de Darmós i arribada a la Serra d'Almos per l'estació de bombeig. Després del mas d'Alerany hem començat a remuntar el barranc de Capcir i ja hem trobat els primers arboços plens de fruits vermells. Quasi al final del barranc hem deixat la pista per seguir una sendera que puja a les Moles, al començament molt dreta amb trams d'escalons de pedra que ens han fet fer un bon tram a peu, però després s'ha fet un corriol pel mig del bosc que en ha fet passar una bona estona pedalant en pujada suau amb reagrupament a sota d'un arboç carregat de fruits que hem pogut degustar i/o atipar-nos segons cadascú volia.
Hem acabat de remuntar la Mola per un camí que semblava interior d'una finca, i al arribar al coll hem optat per seguir el GR fins Tivissa. Dubtem ara que hagi estat l'opció més bona, ja que malgrat està molt ben senyalitzat el tram de descens és molt pedregós, amb tot d'escalons i pedres que ha fet que haguem d'haver anat caminant la major part del recorregut. El Carles ens ha parlat d'una altra sendera que ell havia fet amb el Sergi molt més pedalable, però això serà per una altra vegada que pugem per aquests paratges perquè el que poques vegades més ens enredarem serà a tornar a baixar pel GR.
El retorn a estat pels Plans, cap a la Plana d'Escoda per baixar a la sèquia i anar a agafar la sendera que baixa tot el barranc de Nolla des de Darmós fins al parc Central. Algú també a maleït als que ho han suggerit però, malgrat la grava que hi ha per tota la llera del barranc, aquesta la hem feta tota pedalant.
Crec que en conjunt ha estat un molt bon matí de bici, potser preparatori per la propera sortida cap a la fageda dels Ports.