Dreceres

dissabte, 3 de maig del 2014

Balcó de Ximet

Els 7 que ens trobem aquest matí: Josep, Salvador, Carles, Ramon, Miquel,  Sergi A i Jordi R marxem cap el terme de Móra d'Ebre per pujar al parc eòlic i aprofitar que estarem una mica a recer del vent fins coronar la cresta.
Sortim pel camí de Sobarrec fins l'estació de Garcia on prenem el camí de Roianos intentant fer-lo amb tranquil·litat que després ja tindrem pujada forta, a més els que demà volen fer la cursa de Masdenverge s'han de reservar.
Quan arribem a dalt aprofitem per fer la sendereta que baixa al barranc de Perles que el remuntem per anar cap al balcó de Ximet on contemplem una vista de la cubeta de Móra totalment nítida gràcies al vent que ha bufat ahir i ara en menys intensitat.
Continuem cap a la vall del Cebellot per on remuntem aquesta vegada fins al parc eòlic. El recorrem fins al cap damunt, aquí el vent és intens i per això volten de pressa el molinets, 80 m d'alçada i 45 m d'aspa.
Ens decantem cap al terme d'Ascó per la vall de Cigales fins trobar el camí de Xarcums per on retornem a Sant Jeroni.
Tornem a casa per la sendera i camí de Ruixols i després pel del cementiri.
Al final solament hem quedat 4 que els que es reservaven no han pujat al par eòlic, que facin una bona cursa demà, sort!!!!