Dreceres

dissabte, 14 de febrer del 2015

L'Hospitalet de l'Infant

Els 10 que ens hem trobat: Josep, Carles, Miquel, Xavi A, Gerard, Xavi N, David, Sergi U, Lluís, Vadó, abans de les 9 ja som a l'Hospitalet on ens trobem a 2 companys que ens faran d'amfitrions per la ruta que ens han triat per conèixer aquestes contrades. Serà una ruta exigent passant per indrets amb un paisatge agrest i colpidor.
 track del dia
Sortim de l'Hospitalet per la carretera per on hem vingut per posar-nos per dintre de la urbanització i el polígon industrial que hi ha a la vora del riu Llastres per tornar a la carretera de Móra gairebé a la cruïlla de la carretera de Mont-roig.
De seguida la deixem per prendre a ma esquerra el camí dels Pous d'en Cirici que ens portarà fins al coll de les Portes. El primer tram puja fort i fem un primer reagrupament al punt per un surt un camí cap a la dreta que és per on vam marxar el dia que baixàrem aquest mateix camí el dia de la ruta per Vandellòs.

Continuem amb una pujada duríssima, llarga, amb trams amb pendents que et deixen fos al passar al peu dels Guixars, formacions rocoses que em recorden les muntanyes de Montserrat. Al fer el coll fem un reagrupament total i reposem una mica per recuperar forces.

Ara ens ve un tram costa avall fins a trobar la Barrancada, remuntem per la llera del barranc i a poc a poc anem remuntant fins al seu inici per tot seguir fer una altra forta pujada fins al coll de la Basseta, punt més alt de la sortida amb unes vistes esplèndides sobre tota la vall i albirant la part de l'Ametlla i el Delta al fons. Aquí fins i tot trobem, encara, rastre de neu i gel.
Al nostre peus tenim la fondalada del barranc de Llèria amb una gran quantitat de formacions, que ens comenten que es pot baixar, encara que hi ha un parell de km que s'han de fer mixt a cavall i a peu, però nosaltres seguim un mica tot planejant per anar a trobar el barranc de Lleriola per on baixa la pista. La baixada no és gens plàcida, semblava que tenia de ser ràpidissima però el terra en el seu tram inicial està totalment desfet i recorda més una trialera que una pista i fins i tot fem alguns trossos a peu.
Al final resulta un tram molt divertit i quan ja arribem on hi ha vegetació llavors la pista esdevé més transitable i la velocitat augmenta la diversió és total.
Fem cap a l'antiga carretera nacional de la costa i emprenem el retorn cap a l'Hospitalet per la vora de l'autopista i de l'autovia, tot fent diversos sifons que en aquests moments ja ens semblen unes parets totalment insalvables, sobretot el darrer que ja ens porta al coll de Balaguer amb una rampa molt dura i bastant desfeta.

Des d'aquí, la divisòria entre el camp de Tarragona i el Baix Ebre, fins a l'Hospitalet encara ens queden alguns tobogans que ens fan patir encara una mica però sense problemes arribem a l'Hospitalet amb una gran satisfacció d'haver fet una sortida dura, exigent, divertida i preciosa pel paisatge que hem pogut gaudir.