Dreceres

dissabte, 30 de maig del 2015

Corbera

Matí perfecte de temperatura i temps i ens trobem: Ramon C, Josep, Salvador, Carles, JuanLu, Miquel, Ignasi, Sergi A, Xavier N, Montse V i Hector, i marxem cap a Corbera.

Hem sortit direcció a Móra d'Ebre i l'hem creuada per l'avinguda de Comarques Catalanes per anar a buscar el camí de Catatxora per encarar direcció a la Bassa de Rec de Benissanet, a la que no hem pujat ja que hem continuat pel camí per fer un sender que ens ha portat fins al camí de les Comes.
Un cop reagrupats hem resseguit el camí de les Comes fins al camí de Gandesa, per pujar des de la cota 250 msnm fins a la 525, on hem deixat el camí, quan ja començava a baixar, per fer cim al pic de la cota 549 msnm que fa de divisoria dels termes de Benissanet, Gandesa i Corbera 'Ebre. Des d'aquí hem anat seguint per un sender que va pel peu de la cresta d'una lloma que discorre paral·lela a la Serra de Cavalls i fa de límit municipal entre Corbera d'Ebre i Gandesa, aquest combina trams força pedalables amb fortes rampes de baixada i pujada, només aptes per als més forts i valents (de les que agraden a Sergi Anadón), i que ens retorna al camí que porta fins a Corbera d'Ebre. La intenció era agafar un trencall del sender per baixar fins a l'ermita de Santa Madrona, però ens l'hem passat, així que un altre cop serà.
Un cop a Corbera, el recorregut de tornada ha estat força més senzill i planer, primer per una pista asfaltada que porta fins al PK 810+000 de la carretera N-420 i després resseguint aquesta fins a Móra d'Ebre. La tornada ha estat a un bon ritme ja que Carles, que avui fa anys, ha dit que a l'arribar ens pagava la cervesa ... Felicitats i que per molts anys puguis convidar-nos, Carles!!!